2ο ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΕΛΕΝΗ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΤΜΗΜΑ: Α2

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:  16/4/2016

 

ΘΕΜΑ: 

Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying):

(α) Αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών που δεν είναι φίλοι,

(β) Επαναλαμβάνεται για αρκετό χρονικό διάστημα και, επομένως, δεν αποτελεί bullying ένα τυχαίο περιστατικό, και

(γ) ο θύτης ασκεί κάποιας μορφής εξουσία επάνω στο θύμα με σκοπό να του προκαλέσει σωματικό ή ψυχικό πόνο

 

          Με βάση τον παραπάνω ορισμό του σχολικού εκφοβισμού να αφηγηθείτε σε ένα κείμενο 300 περίπου λέξεων ένα περιστατικό πραγματικό ή φανταστικό σχολικού εκφοβισμού και να αναφέρετε τις συνέπειές που μπορεί να έχει το περιστατικό αυτό στην ψυχολογία και τη συμπεριφορά του θύματος και του θύτη.

 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Στην περιγραφή του περιστατικού να μην χρησιμοποιήσετε ονόματα ή άλλα στοιχεία που θα βοηθούσαν στην αποκάλυψη της ταυτότητας του περιστατικού ή των εμπλεκόμενων προσώπων 

Πόσο θλιβερό είναι να βλέπουμε γενιές και γενιές να προσπαθούν να επιβληθούν σε άτομα πιο αδύναμα από εκείνα λόγω σωματικής διάπλασης, ηλικίας, χαρακτήρα κ.α., μόνο και μόνο για να εντυπωσιάσουν, να ξεχωρίσουν και να δείξουν το μεγαλείο της δύναμής τους. Όμως τελικά οι πράξεις τους δεν προκαλούν κανένα αίσθημα θαυμασμού αλλά, αντίθετα, εκνευρισμό, ένταση, ταραχή, φόβο, μίσος και άλλα αρνητικά συναισθήματα. 

Ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού (bullying) είχε παρουσιαστεί στο γυμνάσιό μου και συνεχίστηκε για δύο χρόνια μέχρι την πρώτη τάξη του λυκείου σε ένα γνωστό μου πρόσωπο. Ήταν μία γλυκύτατη κοπέλα, η οποία δεν ήταν πολύ όμορφη, όμως, αν την έβλεπες εσωτερικά,A θα διαπίστωνες πόσο αγνή και διαφορετική ψυχή είχε από όλους τους άλλους. Ωστόσο, αυτή η ψυχή έχει βιαστεί πολλές φορές, γιατί δυστυχώς δεν μπορούσαν να την δουν οι θύτες της και έβλεπαν μόνο το εξωτερική της παρουσία. Το κορίτσι αυτό είχε υποστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα λεκτικό bullyingαπό συγκεκριμένα άτομα χωρίς να μπορεί να το σταματήσει και απλώς το δεχόταν. Η παρέα αυτών των παιδιών την πείραζε και την κορόιδευε καθημερινά με πολύ προσβλητικά λόγια και τελικά είχαν καταφέρει να την απομονώσουν από όλες τις παρέες του σχολείου. Αν και είχε ενημερώσει τους γονείς της για το θέμα, ίσως εκείνοι δεν λειτούργησαν αποτελεσματικά, ώστε να δοθεί τέλος σε αυτή η κατάσταση. Δεν γνωρίζω αν είχε συζητήσει το πρόβλημά της με κάποιον από τους καθηγητές ή με το Διευθυντή του σχολείου, πιστεύω όμως ότι δεν το είχε κάνει. Έτσι, τα παιδιά δεν σταματούσαν να την ενοχλούν και να της δυσκολεύουν πολύ τη ζωή. Η λύση δόθηκε στο λύκειο, όταν τα συγκεκριμένα άτομα άλλαξαν σχολικό περιβάλλον και το κορίτσι ξέφυγε από τις κριτικές και τα προσβλητικά σχόλιά τους. Θυμάμαι που μου είχε πει κάποια φορά πως όποιος βλέπει τα ελαττώματά σου και σε κοροϊδεύει για αυτά σίγουρα το κάνει από αντίδραση, γιατί αυτός έχει περισσότερα. Πράγματι, έμαθα μετά από λίγο καιρό πως αυτά τα παιδιά κορόιδευαν τη γνωστή μου με σκοπό να εντυπωσιάσουν προκειμένου να ενταχθούν σε μία παρέα. Τα ίδια άτομα μετά από αρκετό καιρό, αφού τη συνάντησαν στο δρόμο τυχαία, της ζήτησαν συγγνώμη και προσπάθησαν να της εξηγήσουν τους λόγους, για τους οποίους της είχαν φερθεί με αυτόν τον πολύ άσχημο τρόπο. Η φίλη μου δέχθηκε τη συγγνώμη τους και τους συγχώρησε χωρίς δεύτερη σκέψη, κοιτάζοντάς τους στα μάτια και βλέποντας πως τα παιδιά είχαν μετανιώσει ειλικρινά.

Ευτυχώς αυτό είναι ένα καλό τέλος. Υπάρχουν όμως και τα δυσάρεστα, τα απερίγραπτα, τα τραγικά που δεν μπορεί ο ανθρώπινος νους να κατανοήσει και να μπει στη θέση του θύματος. Εύχομαι αυτή η καταθλιπτική κατάσταση να σταματήσει, ή τουλάχιστον να περιοριστεί. Όλοι πρέπει να μάθουμε να συνυπάρχουμε, να ζούμε αρμονικά και να δεχόμαστε τις διαφορές των άλλων χωρίς να μετατρέπουμε αυτή τη λέξη σε ελάττωμα!

 

Επισκέψεις

091589
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
116
80
348
90756
2650
3368
91589

Your IP: 10.2.34.21
Server Time: 2020-10-29 22:58:01